Księga kłamstw - Teri Terry - recenzja

Teri Terry to kobieta, która nie może za długo mieszkać w jednym miejscu. Mieszkała już w Australii, Kanadzie, Anglii, Francji. Posiada cztery tytuły naukowe i wiele paszportów. Ludzie uwielbiają jej książki, ale znajdą się również surowi krytycy jej historii.

Zainteresowałam się tą powieścią, ponieważ opowiada ona o siostrach… bliźniaczkach. Poczułam tam gdzieś wewnątrz, że muszę ją przeczytać, że może czegoś się dowiem o mojej siostrze… „Księga kłamstw” to thriller psychologiczny. Totalnie nie moja „działka”, ale naprawdę warto zajrzeć do tej książki. Na pierwszy rzut oka ma bardzo intensywną kolorystykę okładki, jedyne co mi nie pasuje to czcionka tytułu. Moim zdaniem mało czytelna, ale jak to mówią nie ocenia się książki po okładce!

Teri Terry przedstawia nam siostry bliźniaczki, które przez całe życie żyły osobno, w różnych warunkach, w innych rodzinach. Osobno, nie wiedząc o swoim istnieniu. Kiedy na pogrzebie matki jedna z sióstr - Quinn zauważa kobietę, która jest jej odbiciem lustrzanym, jest w wielkim szoku. Ta kobieta ma na imię Piper, mieszkała ona z rodzicami w nieziemskim domu. Po tylu latach nieobecności i braku kontaktu między sobą każda z nich ma ukryte sekrety, najciemniejsze historie, i problemy, których żadna nie śpieszy wyjawić. Czy, aby kochać trzeba ufać? Czy może kobiety nie są godne swojej miłości, bliskości czy jakiegokolwiek kontaktu? Jak odnaleźć prawdę w osobie, której praktycznie się nie zna? Czy możliwe jest odkrycie, która z sióstr kłamie? Pomimo nieskazitelnej urody kobiet czeka je mroczna historia.

Teri Terry zaczarowała mnie swoją książką, sprawiła, że każda linijka tekstu przemykała tak szybko, że nawet nie zauważyłam, kiedy wylądowałam na ostatniej stronie. Książka porusza problemy psychologiczne, ale również rodzinne i miłosne. Nie mam tu na myśli miłości do mężczyzny, tylko miłości siostrzanej, która została obudzona po wielu latach życia w nieświadomości, że gdzieś obok może nie daleko stąd żyje ktoś tak bardzo podobny i bliski. Ale czy ta bliskość i miłość jest prawdą czy kłamstwem? Czy te niebieskie, czarujące oczy są szczere i bez grzechu? Czy w ogóle coś tu jest prawdą? Dowiedzcie się sami, czytając ten wciągający thriller.


Ducky, lat 17




Za książkę dziękujemy 




Komentarze